Vellykket Forex Tradere In The Verden


Paul Rotter - aka Eurex Flipper. P aul er uten tvil den eneste største og mest vellykkede individuelle futureshandler på planeten Jorden. Han utfører handler på Eurex-utvekslingen, hovedsakelig i Bund, men også i bobl og Schatz-rentefutures. Han handler mellom 200 -300.000 runde svinger daglig ved hjelp av XTrader-plattformen, og clearing gjennom GNI Touch. Hver trader kan streve etter å etterligne Paulus suksess som han er bevis på at det er mulig for en liten handelsmann å bygge videre på sin suksess og bli den største aktiv spekulanten around. Interview introduksjon oversatt fra tysk språk intervju med Traders Magazine. Paul Rotter har gjort det - han tilhører de beste handelsmenn i verden og regner som en ekte stor spiller han vanligvis gjør 150.000 rt d, noen ganger opptil 250.000 mest i BUND BOBL SCHATZ futures i hall of fame av celeb EUREX spillere han er topp hakk end selv forlater Tom Baldwin obligasjoner eller Lewis Borsellino SP bak han måtte jobbe hardt for å gjøre det han blåste opp i begynnelsen Ng av sin karriere, som var smertefullt men også pedagogisk - han lærte sin leksjon og med mye forskning, som prøvde forbedring hele tiden, ble han mannen q var det noen nøkkelhendelse som førte deg inn i spillet, nei, ingen nøkkelbegivenhet som å kjøpe min første aksje deltok i noen handelskonkurranse mens du var på school. q hvordan kom du til profesjonell handel da jeg var lærling i en tysk bank jeg måtte jobbe på DTB nå EUREX eksekveringsskranken i flere uker dette tiltrukket meg en mye i løpet av den tiden jeg spilte gamble på min private konto, tapte stort sett alt da det var dypt i det røde, jeg måtte forlate banken, men kort tid etter, jeg fikk lov til å begynne å handle i en japansk bank jeg var veldig heldig her, siden jeg fikk lov til å få kunnskap gjennom å lære ved å gjøre. q ga banken deg noen mentor en ikke, jeg hadde ikke en i begynnelsen Jeg byttet ideer med sjefshandler Ajiasaka, som var konstant lønnsom han noen ganger til og med sikret stillingene til hei sjef, da han trodde at sjefen hans hadde galt, hadde jeg mange samtaler om markedspsykologi, noe som viste seg å være svært nyttig, spesielt etter dårlig taping av dager. q Hvordan var din handel tilbake da har du vært lønnsom fra begynnelsen en jeg gjorde 100-150 runde omdreininger en dag etter kort tid, jeg hadde ingen tapende måned med de første 3 årene av min handel senere med større stillingsstørrelser jeg tok sporadiske treff, spesielt etter at EUREX fikk terminaler i USA og store spillere som Harris Brumfield Chicago kom inn i feltet. Jeg sier at hver handelsmann må helt oppblåse kontoen sin minst en gang før han kan bli vellykket, hva lærte du ut av det, som jeg tidligere sa, min private konto så noen dårlige tider i løpet av min lærling i banken, selv om jeg må innrømme at det da da jeg hadde absolutt ingen anelse om at det var noe som risikostyring senere fant jeg 7-sifre tap for å være cumbering på dagen jeg hadde en blackout og etter losin g 2,5 millioner jeg tenkte alvorlig på å stoppe jeg fortsatt hadde nok kapital til å leve uten å måtte bekymre seg for økonomiske problemer, og jeg ville bare ikke ta de psykologiske treffene lenger etter å ha tatt 4 uker, jeg gjenvunnet motivasjonen min og returnerte i ringen klarte jeg å gjøre opp tapet på en relativt kort periode, slik at jeg kom ut sterkere enn før. q har dette endret synspunktene på markedet på en måte a med opplevelsen av større tapende dager kombinert med gode faser like etterpå, jeg er ikke så fornuftig for å miste dager lenger. Jeg vet at jeg kan klare det igjen. Dette har ført til at man kunne slå av skjermene på en dag med små, små tap, i stedet for å tvinge veien tilbake i positivt territorium. q hva er dine sterke sider som en verdensklassert handelsmann og hvor er forskjellene mellom deg og andre handelsmenn, det er evnen til å bli mer aggressiv i vinnende faser, ta større risiko og skalere tilbake i taper ganger, dette er aga Den menneskelige naturen Det beste er å ha noen rundt hvem som er nøytral til handel, som slår terminaler av når et visst tapnivå er nådd for dagen. q du er kjent som en ordrebok-scalper, kan du vær så snill å forklare til våre lesere hva du gjør og hva dine strategier ser ut som hva som er taktikken din, det er en slags markedsfremstilling der du plasserer kjøp og salg av ordrer samtidig, noe som gjør veldig kortsiktige handelsbeslutninger med visse hendelser i ordreboksnivå2 for eksempel har jeg vanligvis mange ordrer på forskjellige markeder samtidig, ganske nær den siste handlede prisen, de resulterende handler er vanligvis et nullsum spill, men jeg får en ganske god følelse for hva som skjer og i siste instans kan ta en beslutning om en større trade. q hvor lenge er du vanligvis i posisjon a siden jeg trender spiller svært sjelden og faktisk skalpemarkedet, får jeg stadig fyll på ulike markeder på begge sider som kan føre til stadig skiftende stilling i timer i timevis endrer jeg min mening flere ganger innen et par minutter, noe som ikke er ganske vanskelig for meg, siden jeg bare leter etter de neste 3-5 ticks. q i yrkeskarrieren din, har du alltid vært en scalper eller prøvde du andre strategier momentum swing også Ja, jeg har alltid vært en scalper, men jeg justerer strategiene mine til forskjellige markedssituasjoner hele tiden på flyktige dager Jeg har selvfølgelig mindre bestillinger i markedet og gjør flere single trades, selv om jeg vanligvis holder dem bare for et par sekunder. q Dine strategier fungerer bare på elektroniske utvekslinger Ja, bc du kan ikke håndtere så mange ordrer i en grop, leter etter motparter og så videre, datautveksling gir rask rekkefølge og er ikke like lett å manipulere. q som en scalper, prøver du å løpe stopper en brønn, ja, men på grunn av økningen av likviditet de siste par årene, skjer de hurtige toppene som følge av stopp ikke så ofte lenger bortsett fra det, som stopper ofte er nei t hvor du vil anta at de skal være fordi de andre markedsdeltakerne ikke er dumme heller eller lærte sin leksjon i fortiden. q hvilken rolle spiller risikostyring i din handel og fastsetter daglige mål for min pl, mens det viktigste er stoppgrensen, det maksimale tapet jeg tar før jeg slår av skjermene mine største posisjoner er fem sifre antall kontrakter Jeg bruker ikke noen spesifikke pengestyringsregler q hva gjør du når en posisjon går mot deg, bruker du stopp - Legger at jeg strengt lukker posisjonen min når de begynner å gå mot meg med større posisjoner, dette er ikke så lett, fordi jeg flytter markedet mot meg, noe som kan føre til at andre handelsmenn kommer i samme situasjon som meg, noe som kan akselerere flytt meg imidlertid mesteparten av tiden, jeg er i stand til å gjøre noe av tapene, jeg vet hva som forårsaket denne bevegelsen og derfor ta motsatt posisjon q hvorfor har du ingen problemer med å lukke posisjonen og til og med ta motsatt dir ection shouldn ta trader holde fast ved sin mening, nei, definitivt ikke en analytiker eller en slags guru må holde fast ved det, men som handelsmann bør du ikke ha mening, jo mer mening du har, desto vanskeligere blir det å komme seg ut av en å miste posisjon. q hvilken rolle spiller markedspsykologi? Jeg prøver hele tiden å lese psykologien i markedet og basere mine beslutninger på det. q hvordan håndterer du distraherende tanker og følelser a når det blir veldig dårlig - tar en kald dusj eller hopper i et kaldt svømmebasseng. q Hvordan forbereder du deg på handelsdagen følger du rutiner eller tar du det som det kommer før det åpnes? Jeg sjekker alle de økonomiske rapportene som er i ferd med å bli utgitt, taler til sentralbankfolk - rett og slett alt som kan bevege seg på markedet, så prøver jeg å definere viktige nivåer i markedene jeg handler Jeg gjør dette gjennom egen analyse og gjennom å lese analytikerkommentarer som er hvordan jeg får et bilde av markedet og dets viktige nivåer jeg er ikke interessert i meninger av andre merker t deltakere da dette ville påvirke min egen opinion. q noen form for mental forberedelse en ingenting bestemt egentlig jeg er motivert hele tiden jeg ser trading mer som en sportslig utfordring og prøver å slette tanken på pengene. q hvor mange timer gjør du bruke foran skjermene dine en vanligvis 5 timer, det er når jeg handler aktivt i tilfelle av spesielle hendelser, kan jeg være opptil 11 timer. q er det ikke vanskelig å bruke så mye tid foran pc-en din så du forblir konsentrert i så lang tid a det er hva mine japanske kollegaer spurte seg så godt godt jeg tar det som en slags spill hvor jeg glemmer tiden, derfor er de virkelige problemene mer fysiske øyne enn psykologiske. q hva gjør du for å roe ned slappe av ai gjøre masse sport og ta masse vacations. q hvilket utstyr bruker du en MD-forhandler fra TT, Reuters, Bloomberg, CQG og en USD-squawkbox. q hvorfor en USD-squawk-boks ai bruker den fordi det hadde noen effekter På rentene de siste par månedene endrer disse effektene, r ight nå påvirker oljeprisene og DAX. q hvilke tidsrammer bruker du på diagrammerne dine vanligvis 5-30 min-diagrammer for trendlinjer og indikatorer jeg foretrekker pf diagrammer fordi de gir meg et tydeligere syn på mønstre trippeltoppene for indikatorer jeg som CCI fordi det også viser volatiliteten til markedene. q tror du det er mulig for en enkelt spiller å manipulere markedet nei, etter min mening kan en enkelt spiller ikke påvirke markedet døgnet rundt det er alltid flere store spillere i markedet tar BUND for eksempel - det er en million kontrakter som handles en dag når en trend starter ut av det blå med bare små tilbakeslag, kunne jeg handle mot det, men uten virkning kunne jeg ikke stoppe markedet fra å gå opp, fordi det ville være mer penger som trengs for at jeg kunne ta med fra det, så har såkalte Analytics-automatiserte scalpers gjort det tøffere for meg i det siste, så vidt jeg vet at de analyserer oppførelsen i ordreboken og lager en fullstendig automatisert sy stamme siden de opptrer i flere markeder samtidig, tror jeg at denne datamaskinfreaken kommer fra den fullt automatiserte arbitrage - og spread-trading. q hva har man å gjøre hvis han vil bli en scalper a han må se bestillingsboken i svært lang tid. Når du blir bedt om å få råd til leserne, sier Rotter at alt kan skje hele tiden, så du har bedre toalett i nærheten av handelsdisken. Disse er de mest berømte Forex-handlerne. De fleste valutahandlere unngår rampelys, tydelig bygge fortjeneste, men et fåtall har steget til internasjonal stjerne. Disse kjente spillerne har brutt støpeformen, legger utrolige resultater over lange karriere. De er innflytelsesfolk som har hatt en dyp innvirkning på bransjen. Disse individene tilbyr en styrer lys til valutahandlere i begynnelsen av karrieren, samt reisemenn som ser for å forbedre sine bunnlinjer. Les mer om emnet her. Fem største hindringer mot førstejentehandlere. Disse handlende har ledet eksampen le, ved å ta omhyggelig beregnede risikoer. Noen er overraskende ydmyke, mens andre flaunt deres suksess, men alle disse vellykkede handlerne deler en ujevn følelse av selvtillit som styrer deres økonomiske ytelse. George Soros. George Soros ble født i 1930 Soros begynte sin økonomiske karriere på Singer and Friedlander i London i 1954 etter å ha rømt nazist okkuperte Ungarn under andre verdenskrig. Han jobbet i en rekke finansielle firmaer til han opprettet Soros Fund Management i 1970. Firmaet har gått på å generere mer enn 40 milliarder kroner i fortjeneste i siste fem tiår. Han steg til internasjonal berømmelse i 1992 da handelsmannen som brøt Bank of England nettpet en fortjeneste på 1 milliard etter å ha solgt 10 milliarder i britisk pund sterling GBP 16. september 1992, som et resultat av denne handelen Kongeriget trakk valutaen fra den europeiske valutakursmekanismen etter ikke å opprettholde det nødvendige handelsbåndet. Denne hendelsen er nå kjent som Black Wedn esday Denne utrolige handel var et høydepunkt i sin karriere og størknet hans tittel på en av de beste handelsmennene fra tid til annen. Soros er for tiden en av de tretti rikeste individer i verden. Stanley Druckenmiller. Tanley Druckenmiller vokste opp i en middelklasse forstad Philadelphia familie Han begynte sin økonomiske karriere i 1977 som en ledelse trainee ved en bank i Pittsburgh. Han vokste raskt til suksess og dannet sitt firma, Duquesne Capital Management, fire år senere administrerte Druckenmiller med suksess for George Soros i flere år i sin rolle som leder porteføljeforvalter for Quantum Fundet mellom 1988 og 2000, ble hans karriere blomstret. Druckenmiller jobbet også med Soros på den beryktede Bank of England-handelen, som lanserte sin oppgang til stjernen. Hans berømmelse intensiverte da han ble omtalt i den bestselgende boken The New Market Wizards publisert i 1994 I 2010 etter å ha overlevd økonomisk kollaps i 2008, lukket han sitt hedgefond og innrømmet at han ble slitt ned av konstanten trenger å opprettholde sin vellykkede track record. Andrew Krieger. Andrew Krieger begynte Banker s Trust i 1986 etter å ha forlatt en stilling hos Solomon Brothers. Han kjøpte omgående omdømme som en vellykket handelsmann, og selskapet belønnet ham ved å øke sin kapitalgrense til 700 millioner, betydelig mer enn standard 50 millioner grense Denne bankrollen satte ham i en perfekt posisjon for å tjene på 19. oktober 1987, crash Black Monday Se også hvordan Forex Spekulanter fortjener fra berømte valuta Meltdowns. Krieger fokusert på New Zealand dollar NZD, som han trodde var sårbar for short selling som en del av en verdensomspennende panikk i finansielle eiendeler. Han brukte den ekstraordinære innflytelsen på 400 1 til sin allerede høye handelsgrense, og oppnådde en kort posisjon som er større enn New Zealands pengemengde. netted 300 millioner i fortjeneste for arbeidsgiveren hans. Følgende år forlot han selskapet med 3 millioner i lommen fra handelen. Bill Lipschutz. Bill L ipschutz begynte å handle mens han deltok på Cornell University i slutten av 1970-tallet I løpet av den tiden ble han 12 000 til 250 000, men han mistet hele innsatsen etter en fattig handelsavgjørelse. Dette tapet lærte ham en vanskelig leksjon om risikostyring som han bar gjennom sin karriere i 1982 , begynte han å jobbe for Solomon Brothers mens han forfulgte sin MBA-grad. Lipschutz migrert inn i Salomon s nyutviklede valutaavdeling samtidig da forexmarkeder eksploderte i popularitet. Han var en umiddelbar suksess og tjente 300 millioner per år for selskapet i 1985 Han ble hovedhandler for firmaets massive forex-konto i 1984 og holdt denne posisjonen til sin avgang i 1990. Han har hatt stillingen som direktør for porteføljestyring på Hathersage Capital Management siden 1995.Bruce Kovner. Bruce Kovner, født i 1945 i Brooklyn, New York, gjorde ikke sin første handel før 1977 da han var 32 år gammel. Han lånte mot det personlige kredittkortet der tid til å kjøpe kontrakter for soyabønne futures og tjente 20.000 profitt. Han kom senere til Commodities Corporation som handelsmann, og bestilte millioner i fortjeneste og oppnådde en solid bransjens omdømme. Han grunnla Caxton Alternative Management i 1982 og omdanne den til en av verdens mest vellykkede hekk midler med mer enn 14 milliarder kroner i eiendeler Fondets overskudd og administrasjonsgebyrer splittet mellom råvare - og valutaposisjoner, gjorde den tilbakevendende Kovner en av de største aktørene i forex-verdenen til han pensjonerte seg i 2011. Bunnlinjen. De fem mest berømte forexhandlere deler liknende egenskaper som selvtillit og en utrolig appetitt for risiko. En undersøkelse gjort av USAs Bureau of Labor Statistics for å måle ledige stillinger. Det samler inn data fra arbeidsgivere. Det maksimale beløpet av penger USA kan låne The Gjeldsloftet ble opprettet under Second Liberty Bond Act. Renten som en innskuddsinstitusjon gir midler opprettholdt på Feder al Reserve til en annen depotinstitusjon.1 Et statistisk mål for spredningen av avkastning for en gitt sikkerhets - eller markedsindeks Volatilitet kan enten måles. En handling vedtok den amerikanske kongressen i 1933 som bankloven, som forbyde handelsbanker å delta i investment. Nonfarm lønn refererer til enhver jobb utenfor gårder, private husholdninger og nonprofit sektor Den amerikanske Bureau of Labor. Top 4 ting vellykket Forex Traders Do. Trading i finansmarkedene er omgitt av en viss grad av mystikk, fordi det ikke er enkelt formel for handel med vellykket Tenk på markedene som å være som havet og handelsmannen som surfer Surfing krever talent, balanse, tålmodighet, riktig utstyr og å være oppmerksom på omgivelsene. Vil du gå inn i vann som hadde farlige rip tidevann eller var hai infisert Forhåpentligvis ikke. Holdningen til handel på markedene er ikke annerledes enn holdningen som kreves for surfing. Ved å blande god analyse med effektive impl suksessrate vil øke dramatisk, og som mange ferdigheter vil god handel komme fra en kombinasjon av talent og hardt arbeid. Her er de fire benene til avføringen som du kan bygge inn i en strategi for å betjene deg godt i alle markeder. Forut for du begynner å handle, gjenkjenne verdien av riktig forberedelse Det første trinnet er å justere dine personlige mål og temperament med instrumenter og markeder som du komfortabelt kan forholde deg til. Hvis du for eksempel vet noe om detaljhandel, så se på å handle i detaljhandelen snarere enn olje futures om hvilke du kanskje ikke vet noe Begynn med å vurdere de følgende tre komponentene. Tidsrammen indikerer hvilken type handel som passer for temperamentet. Handel av et fem-minutters diagram tyder på at du er mer komfortabel å være i posisjon uten eksponering for overnatterrisiko På den annen side indikerer valg av ukentlige diagrammer en komfort med overnatterrisiko og en vilje til å se noen dager går i motsetning til din positi på. I tillegg bestemmer du om du har tid og vilje til å sitte foran en skjerm hele dagen eller hvis du foretrekker å gjøre din forskning rolig i helgen og deretter ta en handelsbeslutning for den kommende uken basert på analysen din. Husk at muligheten til å gjøre betydelige penger på markedene krever tid Kortsiktig scalping per definisjon betyr liten fortjeneste eller tap I dette tilfellet må du bytte oftere. Når du velger en tidsramme, finn en konsistent metodikk. For eksempel, Noen handelsfolk liker å kjøpe støtte og selge motstand Andre foretrekker å kjøpe eller selge breakouts. Men andre liker å handle ved hjelp av indikatorer som MACD og crossovers. Når du velger et system eller en metode, må du teste den for å se om den fungerer konsekvent og gir deg med en kant Hvis systemet ditt er pålitelig mer enn 50 av tiden, vil du ha en kant, selv om den er så liten. Hvis du backtest systemet ditt og oppdager at du hadde handlet hver gang du fikk et signal og d din fortjeneste var mer enn dine tap, sjansene er veldig gode at du har en vinnende strategi Test noen strategier, og når du finner en som gir et konsekvent positivt resultat, hold deg til det og test det med en rekke instrumenter og ulike tidsrammer . Du vil oppdage at visse instrumenter handler mye mer ordnet enn andre. Uklare handelsinstrumenter gjør det vanskelig å produsere et vinnende system. Derfor er det nødvendig å teste systemet på flere instrumenter for å fastslå at systemets personlighet samsvarer med instrumentet som handles. Hvis du for eksempel handlet USD-JPY-valutaparet i forexmarkedet, kan du oppdage at Fibonacci-støtte og motstandsnivåer er mer pålitelige i dette instrumentet enn i noen andre. Du bør også teste flere tidsrammer for å finne de som passer ditt handelssystem best. Stilling i handel betyr at du utvikler tankegangen din for å gjenspeile følgende fire attributter. Når du vet hva du kan forvente fra systemet har tålmodighet til å vente på at prisen skal nå nivåene som systemet indikerer for enten inngangs - eller utgangsstedet. Hvis systemet angir en oppføring på et visst nivå, men markedet aldri når det, fortsetter du videre til neste mulighet Det vil alltid være en annen handel. Med andre ord, ikke chase bussen etter at den har forlatt terminalen vente på neste buss. Disciplin er evnen til å være tålmodig - å sitte på hendene til systemet ditt utløser et handlingspunkt Noen ganger, prishandlingen vant t å nå ditt forventede prispunkt På dette tidspunktet må du ha disiplinen til å tro på systemet ditt og ikke for å gjette det. Disciplin er også evnen til å trekke avtrekkeren når systemet indikerer å gjøre det. Dette er spesielt sant for stopp tap. Objektivitet eller følelsesmessig løsrivelse avhenger også av påliteligheten av systemet eller metoden. Hvis du har et system som gir inn - og utgangsnivåer som du vet har en høy pålitelighetsfaktor, så gjør du ikke eed å bli følelsesmessig eller tillate deg å bli påvirket av opinionen fra pundits som ser på deres nivåer og ikke din. Systemet ditt skal være pålitelig nok, slik at du kan være trygg på å handle på sine signaler. Selv om markedet noen ganger kan gjøre mye større bevegelse enn du forventer, å være realistisk betyr at du ikke kan forvente å investere 250 på din handelskonto og regner med å gjøre 1000 hver handel. Selv om verken en kortsiktig eller lengre sikt tidsramme nødvendigvis er sikrere enn den andre, er kortsiktig tid Ramme kan innebære mindre risiko hvis handelsmannen utøver disiplin i å plukke handler. Det er spørsmålet om risiko mot belønning. Lag nr. 3 - Diskriminering. Forskellige instrumenter handler forskjellig avhengig av hvem de store aktørene er og hvorfor de handler det aktuelle instrumentet Hedgefondene er motiverte forskjellig enn verdipapirfond Store banker som handler spotmarkedet i bestemte valutaer har vanligvis et annet formål enn valuta-tr aders kjøpe eller selge futures kontrakter Hvis du kan bestemme hva motiverer de store aktørene, så kan du ofte piggyback dem og profit accordingly. Pick noen valutaer, aksjer eller varer og kartlegge dem alle i en rekke tidsrammer Deretter gjelder din spesielle metode for alle av dem og se hvilken tidsramme og hvilket instrument som er mest responsivt på systemet ditt Slik oppdager du en personlighetskamp for systemet Gjenta øvelsen regelmessig for å tilpasse seg skiftende markedsforhold. Lag nr. 4 - Administrasjonsimplementering. Siden er det ikke noe slikt ting som bare lønnsomme handler, ingen system vil utløse en 100 sikker ting Selv et lønnsomt system, si med en 65 fortjeneste til tap-forhold har fortsatt 35 tapende handler Derfor er lønnsomheten i ledelsen og gjennomføringen av handelen. I slutt, vellykket handel handler om risikostyring. Ta tap raskt og ofte, om nødvendig. Prøv å få handelen i riktig retning rett ut av porten. Hvis den støtter seg , kutt ut og prøv igjen Ofte er det på det andre eller tredje forsøket at handelen din vil bevege seg i riktig retning. Denne øvelsen krever tålmodighet og disiplin, men når du får retningen riktig, kan du spore stoppene dine og vanligvis være lønnsomme i beste fall eller bryte selv i verste fall. Det er så mange nyanserte handelsmetoder som det er handelsfolk. Det er ingen riktig eller feil måte å handle. Det er bare en profitthandel eller en tapskapende handel. Warren Buffet sier at det er to Regler i handel Regel 1 Aldri miste penger Regel 2 Husk Regel 1 Hold et notat på datamaskinen din som vil minne deg om å ta små tap ofte og raskt - ikke vent på de store tapene. En undersøkelse gjort av United States Bureau of Labor Statistics for å måle ledige stillinger. Det samler inn data fra arbeidsgivere. Det maksimale beløpet som USA kan låne. Gjeldstaket ble opprettet under Second Liberty Bond Act. Renten som et innskuddsinstitusjon gir penger til d ved Federal Reserve til en annen depotinstitusjon.1 Et statistisk mål for spredningen av avkastning for en gitt sikkerhets - eller markedsindeks Volatilitet kan enten måles. En handling vedtok den amerikanske kongressen i 1933 som bankloven, som forbyde handelsbanker fra deltar i investeringen. Nonfarm lønn refererer til hvilken som helst jobb utenfor gårder, private husholdninger og nonprofit sektor Den amerikanske arbeidsbyrå.

Comments